השוק מציע לנו כיום מגוון עצום של מתקנים למים, המיועדים בעיקר לשימוש הביתי. חלקם מתקדמים וחדשניים מאד וחלקם פשוטים. חלק מתבססים על תפעול דיגיטלי וחלק על תפעול ידני. האפשרויות רבות, והבחירה, כיאה להן, לא תמיד קלה. איך יודעים איזה מתקן כזה לבחור? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירה:

להגדיר מראש

מחפשים בר מים ולא יודעים באיזה דגם לבחור? בין אם זה מתקן מים ביתי לבית שבו מספר רב של נפשות או לבית עם זוג בלבד, חשוב תחילה שתגדירו את הצרכים שלכם. לכל משתמש צרכים אחרים וחשוב שמתקן המים הנבחר, ובייחוד כאשר הוא לשימוש הביתי, יספק את המענה המתאים. ולכן, כדאי לכם לשאול את עצמכם, לפני הרכישה, את השאלות הבאות: מי צפוי להשתמש במכשיר המים? האם מדובר במספר רב מאד של משתמשים או במספר קטן? באיזו תדירות צפויים להשתמש בו – בתדירות גבוהה או נמוכה? האם יש ילדים צעירים בבית או אולי אנשים מבוגרים מאד? ובכלל, האם יש משהו מסוים, צורך כלשהו, שצריך לקחת בחשבון לפני שקונים? ענו על שאלות אלו ורק אחר כך צאו למשימת החיפוש.

ומה לגבי העלויות? חשוב שתדעו שמתקני המים של היום מוצעים בטווח רחב מאד של מחירים. ישנם מתקנים העולים כמה מאות שקלים ויש מתקנים יקרים יותר, שעלותם היא כמה אלפי שקלים. כמו בכל תחום, גם כאן ישנם ברי מים יקרים מאד ואחרים זולים במיוחד. כדאי לכם, ולו כדי להתמקד במשימה כמה שיותר, להגדיר את התקציב שלכם מראש ורק לאחר מכן לבחון את הדגמים הקיימים. אם איכות חשובה לכם, דעו שייתכן ותצטרכו לשלם על המכשיר לא מעט כסף, בהשוואה למכשירים פשוטים, זולים ופחות איכותיים.

להשוות

השוואה בין כמה אפשרויות היא חלק חשוב ומרכזי מאד בקנייה חכמה. מכיוון שישנם לא מעט דגמים ולאור הצרכים השונים, מומלץ מאד לצאת למסע קצר של השוואת מחירים. במסגרתו תוכלו לבחון את הדגמים הרלוונטיים לכם וגם ללמוד מהם המחירים הריאליים בשוק. הדבר חשוב במיוחד אם זוהי הפעם הראשונה שבה אתם מבצעים רכישה כזו. אם מעולם לא היה לכם מתקן מים שכזה, כדאי לכם לבצע את ההשוואה ולהקדיש לה כמה שעות או ימים. עשו זאת אך ורק בחנויות או מול חברות, המתמחות במכירת מוצרים כאלה, חברות השמות דגש הן על השירות והן על האיכות.

לשאול אחרים

אין כמו ניסיונן של אחרים. פנו לבני המשפחה שלכם או לחברים שברשותם בר מים שכזה ובקשו לשמוע מהם חוות דעת על המכשיר. האם הם מרוצים ממנו, האם ממליצים גם לכם לרכוש כזה או אולי לרכוש אחד אחר? היעזרו גם בפורומים ובקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות כדי לאסוף נתונים חשובים והמלצות על הדגמים הקיימים.

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך : מסננים לתמי 4, אוסמוזה הפוכה, פילטר מים, מיני בר לשבת